Kalau TAKOT..

exam tak abis lagi.. TAPI ade plak masalah..
hampir2 tak dapat SLIP EXAM!
emm, macammana nak exam ye..huhu
alkisahnya begini.. disebabkan TERPONTENG DENGAN SENGAJA selama 10 jam.. akibat bencana alam la ..;)
maka slip exam sdr Nurfarah Nadiah binti Zulkifly terpaksa ditahan..(padan muka) Natijahnya.. terpaksa mendengar ceramah FREE daripada pihak yg bertanggungjawab + buat SURAT RASMI ..hehe
TAPI da dapat balik..;0

KAdang-kadang nak tergelak bile pikir yang kesalahan takla seberapa..
tapi hukuman bole tahan STRICT la..

HUKUMAN KESALAHAN KAT SEKOLAH DULU-DULU

1- LEwat gi surau 1 minit
-dikunci grill dari luar blok asrama..
-berdiri ala-ala model kat depan perhimpunan
-nama diambil..(gune nama lain la)

2- Tudung labuh yang SINGKAT?
- kene pangkah X menggunakan MARKER PEN kat blakang tudung..(macam kene undi da..)
- beli tudung baru (yang labuhnya sampai peha) kat KOOP
- ceramah FREE

3- Tak turun @ pegi PREP
- kene kejar kat Warden
- duduk + sembunyi di belakang gantungan baju
- last2 kene pegi gak..;)

4- PREP lama sangat (sampai pukul 2 pagi)
- KEne kejar lagi oleh warden gune HAnger
- kene ganggu oleh cerita2 hantu
- kene kunci (tak bole masuk dorm..haha)

DAn banyak lagi kot kesalahan2 yang tak seberapa..
NAMUN.. hukumannya taklah seberapa pun jika nak dibandingkan dengan hukuman Allah
Kita selalu takotkan hukuman manusia TETAPI bagaimana dengan hukuman Allah
Pandang sebelah mata je ke?
TEPUKLAH DADA DAN TANYA IMAN..
Adalah kita lagi takotkan hukuman manusia daripada hukuman ALLAH!

INGATLAH FIRMAN ALLAH yang bermaksud;

Dan tahukah kamu apa Hutamah itu?
Iaitu api (azab) dari Allah yg dinyalakan
Yg panasnya naik membakar sampai ke hati
Sesungguhnya mereka dalam api itu ditutup rapat (sehingga mereka tidak dapat keluar dari dalamnya)
Mereka diikat) pada tiang-tiang yang panjang

Surah Al-Humazah [5-9]


Barang siapa yg melakukan kebaikan walaupun seberat zarah, nescaya ia akan melihatnya (mendapatkan ganjarannya)
Dan barang siapa yg melakukan kejahatan walaupun seberat zarah, nescaya ia akan melihat (merasakan seksaannya)


Surah Al-Zalzalah [7-8]



p/s; sama-sama sedar..;0

4 comments:

'Cikgu Padi' said...

heheeh...sabe ye kak chek...biase la tu,norma kehidupan manusia mmg begitu...pape pn enjoy...

Syafik said...

Ibu saya pernah berkata. Hidup ini umpana roda, kejap kat bawah. Kejap kat atas. Itu selingan aja. Istimewanya orang mukmin. Makin hebat diterjah, makin gagah menjengah. :D

FArah said...

cikgupadi; thanx..hidup ni memang perlu diteruskn..exam ade 3 paper lagi..huhu

syafiq; walaupun dugaannya xla seberapa..tapi ia tetap mengajar kita sesuatu..btol x?

Roy said...

Takpe2...kecik2 jahat x per. Dh beso nti baik! Jgn kecik2 baik dh beso syaitan, huhu! =p