Menjadi seorang CIKGU

Izinkan saye berkongsi cerita tentang kemenjadian saya sebagai seorang CIKGU..
Pada asalnya CIKGU tidak menjadi satu pilihan kerjaya saya selepas SPM..
Sebenarnye saya seorang yang suka duduk buat kerja sorang-sorang ,tak ambil tahu hal orang lain dan lain2 lagi ciri yang tidak pernah saya fikir saya akan menjadi CIKGU..

Namun, Allah telah tahu apa yang terbaik untuk saya dan memilih saya sebagai salah seorang guru pelatih di IPG Temenggong Ibrahim..(dahulunya maktab). Perasaan takut mula timbul kerana saya akan pergi ke JOHOR..(jauhnyerrr).

Mula2 mendaftar ke maktb saye diarah untuk masuk ke kelas...?? (baru daftar da masuk kelas ek?). Nak tak nak saya dibawa ke kelas PISMP Sains. Masuk je kelas, saya tergamam sekejap sebab ternampak seorang artis di dalam kelas! (Zahid AF2)...hehe. Yang rupe2nye adalah zulfadhli julfekar..:p.

5 tahun setengah di IPG ini bukanlah jangka masa yang pendek.. banyak perkara yang dilalui di dalam kelas menyebbkan kadang2 saya tersenyum sendirian.. CIKGU mula menjadi satu perkara yang paling saya suka.. Saya suka berkongsi ilmu dengan murid yang comel, saya suka mendengar mereka memanggilku CIKGU, saya suka melihat telatah murid dan lain2 lagi..

Rakan dan teman turut bersama sepanjang 5 tahun setengah ini menyebabkan saya lagi kuat, kerana mereka selalu menggembirakan hati saya, memberikan kata-kata semangat, menegur saya, dan menjadi rujukan yang terbaik buat saya..untuk diceritakan semua, rasenya tak terluah .. tapi buat teman 8 Pismp Sains.. TERIMA KASIH..kenangan bersama kalian sangat indah . saya akan rindukan saat-saat bersama kalian~

Teringat sepanjang praktikum, saya dan rakan sepraktikum amat teruja jika dapat bertemu dan berjumpa dengan classmates Pismp Sains sewaktu makan, ditengah jalan atau kat mana2 tempat.. bagaikan sudah lama tak berjumpa.. tapi, itulah hakikatnya~

Rasenye macam baru semalam saya menjejakkan kaki ke makmal sains..mendengar classmates bercerita, memasang LCD, mendengar pengajaran pensyarah, mentertawakan rakan yang tertidur, dan lain-lain lagi..huhu. Really miss it!
Macam tak percaya bahawa tahun depan saya sudah tidak merasai lagi semua itu.. :(
Bak kata Azmil, kami ni ibarat pegi kelas, gelak-gelak , dapat degree..




didalam kelas..



classmates...



after we left..

4 comments:

chemie said...

haha..datang kelas..gelak2..dapat degree..haha
sayu je tengok kerusi yg aku selalu duduk dah kosong..
lepas ni sape la yang akan cipta kenangan kat makmal tu..
syukran KC..miss u~

Rapunzel Rambut Pendek said...

sedih

FArah said...

chemie : huhu. afwan..miss u too..
am : huhu.. sedey juga..:(

trendymuslimah said...

salam ziarah