F untuk Flourida
























Macam-macam penyakit dan bende pelik yang berlaku skrang..
Makanan ni tak halal, makanan tu tak halal.. makanan beracun, masuk lipas dan macam-macam lagi laa..
benda ni dah lame kot, tapi disebabkan kurang kesedaran..saya hebahkan lagi..
TENTANG BAHAYA FLUORIDA!

Seperti yang kita sedia maklum Fluorida amat berbahaya pada tubuh badan manusia..
Fluorida merupakan SISA KELUARAN INDUSTRI BAJA, SEJENIS RACUN TIKUS dan DIGUNAKAN SEBAGAI RACUN SERANGGA..! Ia boleh menyebabkan:

1- Kematian
2- Kanser
3- Ruam Kulit
4- Kelunturan Warna Gigi
5- Gastrik
6- Kerapuhan Tulang
7- Keracunan Saraf
8- dll.

Masalah skang..hampir kesemua kot ubat gigi mengandungi FLUORIDA!! huhu, menakutkan bukan..
So, terserah la pada anda untuk memilih ubat gigi yang sesuai..
Bak kata mama, tak payah la beli ubat gigi ber'fluorida' tu.. kan kerajaan dah bekalkan dalam air kita..
hermm..ya tak ye jugak kan?..bijak2x

Jadi.. apa pendapat anda?
Nak guna tak ubat gigi berfluorida ni..?
Ataupun saya cadangkan gunalah dalam kuantiti sedikit..kan senang!
Dahla jimat..takyah susah-susah beli ubat gigi..hehe

Kalau nak maklumat lanjut..bolehla pergi ke laman web:

Fluorida@muslimconsumers.org.my

p/s: tengah cepat2 habiskan ubat gigi 'BERFLUORIDA' yang digune..BAHAYA.huhu

2 comments:

Syafik said...

Taknak guna ubat gigi. Maka gunalah kayu sugi. :)

FArah said...

betul 3x
;)